W naszej szkole bardzo ważny jest głos … uczniów ???.

Oto co mówią o swoim wyborze i doświadczeniach po ostatnim roku nauki, swoim pierwszym roku w naszym w liceum.

Prezentujemy wypowiedzi z klasy I a, b, c i d ?

 

Klasa 1A i 1D

ZADBAJ O WŁAŚCIWY WYBÓR LICEUM I PRZYJDŹ DO NAS!


Wybór szkoły ma wielkie znaczenie w życiu każdego z nas, niektórzy nie zdają sobie jeszcze z tego sprawy. Jeśli przeprowadzilibyśmy ankietę wśród uczniów dotyczącą tego, jakie znaczenie ma liceum, odpowiedzi byłyby przeróżne. Jedni uwielbiają się uczyć i z chęcią uczęszczają na zajęcia, a inni chodzą do szkoły z przymusu, jednak najistotniejszym czynnikiem dla nas wszystkich jest dobra atmosfera w szkole.

Rok temu musieliśmy wybrać naszą przyszłą szkołę. Wiedzieliśmy, że ta decyzja może być skokiem na głęboką wodę, nie mogliśmy kierować się opiniami innych, czy też rankingami.

Mimo naszej niepewności, LO nr 163 w Warszawie, bardzo mile nas zaskoczyło.

Zacznijmy od kadry pedagogicznej, która okazała się podchodzić bardzo indywidualnie do uczniów, co w szkołach średnich jest naprawdę rzadkie.
Całej społeczności szkolnej zależy na integrowaniu się, dlatego z inicjatywy Pani Dyrektor, Wychowawców oraz przedstawicieli klas zostały zorganizowane wycieczki, które pozwoliły nam poznać się lepiej i utworzyć pierwsze przyjaźnie.

W naszej szkole czynnie działa Samorząd Uczniowski, jednym z głównych projektów była „Wielka Wigilia licealna”, na której wspólnie kolędowaliśmy, rozwiązywaliśmy świąteczne quizy, w czterech językach opowiadaliśmy o zwyczajach świątecznych  oraz wspólnie -na czas – tworzyliśmy łańcuch na choinkę. Mimo wspólnie spędziliśmy czas, następnie udaliśmy się do klas, gdzie złożyliśmy sobie życzenia i wręczyliśmy drobne upominki.


Każdemu z nas zależy na dobrym wykształceniu, sprzyja temu wysoki poziom nauczania, lecz nie zapominamy o dobrej zabawie np. organizując szkolne dyskoteki.

Niestety planowana  wycieczka za granicę ze względów na panującą pandemię musiała zostać przełożona.

W tym trudnym dla nas wszystkich czasie, nie poddajemy się i działamy dalej, organizowane są konsultacje online – dzięki nim możemy utrzymywać stały kontakt z nauczycielami.

Aktualnie gościmy w budynku SP 385, z niecierpliwością czekamy na nasze własne liceum, które mogliśmy już zobaczyć na wizualizacji.
Jeśli chcesz spędzić najlepsze 4 lata w liceum, które oferuje wysoki poziom w klasach humanistyczno-językowych i matematyczno-przyrodniczych oraz wspaniałą atmosferę – CLXIII  Liceum Ogólnokształcące w Warszawie to najlepszy wybór dla Ciebie!

Natalia Bielicka IA  oraz Natalia Sysiak ID;)

 

Klasa 1B

CLXIII LO w pigułce

CLXIII LO znajduje się na obrzeżach Warszawy, wśród zieleni, gdzie zgiełk i gwar wielkiego miasta nie dociera. Otaczają nas lasy i tereny zielone, które sprzyjają miłej atmosferze tego miejsca. 

Głównym atutem naszej szkoły jest szerokie spektrum możliwości dla każdego ucznia. Każdy z nas ma do wyboru cztery rozszerzenia, o których może zdecydować po pierwszej klasie nauki.  Ucznia nie ogranicza więc profil, który wybrał rekrutując się do liceum. W klasie, z rozszerzonym językiem angielskim i matematyką, począwszy od drugiej klasy, można wybrać na przykład geografię, czy fizykę. To wielki plus, dający możliwość dopasowania przedmiotów do wyboru profilu studiów.

Atmosfera w szkole jest bardzo przyjazna dla młodzieży. Ja jako uczeń, który dołączył w połowie roku, mogę to jak najbardziej potwierdzić. Bardzo pozytywnie „się zaskoczyłem”. Nauczyciele zawsze służą radą i pomocną dłonią. W szkole prowadzone są różnorodne koła zainteresowań,  zarówno sportowe, jak i naukowe- robotyka czy zajęcia medialne. Każdy może korzystać z dodatkowych zajęć i rozwijać swoje zainteresowania.

W ostatnim czasie,  zagrożenie COVID- 19 wymusiło na nas konieczność podjęcia wyzwania w postaci nauczania na odległość.  Wszystko odbywa się na jednej platformie. Nie od początku było tak pięknie. Niejednemu z nas zajęło chwilę, czasem nawet nieco dłuższą, aby dostosować się do nowej rzeczywistości. Aktualnie, materiały udostępniane są w jednym miejscu, a lekcje online można uznać za spełniające nasze oczekiwania.

Pod względem wizualnym, nasza placówka naprawdę robi wrażenie. To ogromny budynek, podzielony na dwie strefy: licealną i podstawówkową. Na korytarzach znajdują się wygodne kanapy i pufy. Każdy uczeń ma do dyspozycji szafkę. Nasza szkoła wyposażona jest w dużą salę gimnastyczną, podzieloną na trzy sektory. Na zewnątrz znajduje się boisko do piłki nożnej i koszykówki. Jest więc atmosfera do nauki, ale także wypoczynku i uprawiania sportu.

Tak prezentuje się  CLXIII liceum w Wesołej. Same plusy!

Mam nadzieję, że moja subiektywna ocena będzie zachętą dla ósmoklasistów do zapoznania się z ofertą szkoły i dołączenia do naszej społeczności.

Adam Świstak,  klasa IB

 

Klasa 1C

E-szkoła i e-uczeń

Odnoszę wrażenie, że w czasie pandemii przedrostek „e” jest najczęściej wykorzystywaną literą w tworzeniu nowych słów. Słyszmy o e-świecie, e-zakupach, e-urzędach, e-dziennik, e-uczniu, e-szkole, e-lekcjach, e-sprawdzianach...

Kiedy 10 marca premier ogłosił, z e szkoły będą zamknięte przez najbliższe 2 tygodnie z powodu pandemii, pierwszą reakcją większości uczniów naszej szkoły była euforia. Wielu z nas doskwierało zmęczenie szkołą, obowiązkami. Odpoczynek – wtedy to było najczęściej padające słowo. Licealiści mieli nadzieję, z e po tych dwóch tygodniach kwarantanny naprawdę wszystko się skończy i wrócimy do pracy pełni nowych sił. Z dnia na dzień lekcje przeniosły się do e-świata.(…)

Mijają trzy miesiące, odkąd uczymy się zdalnie. Musieliśmy przeorganizować nasze życie, wyrobić w sobie pewne nawyki, żeby być na bieżąco z każdym nowym materiałem od nauczyciela i terminami zajęć online. Na początku było trudno, ponieważ niekiedy do e-codzienności wkradał się duży chaos, na szczęście w miarę szybko i my, i nauczyciele doszliśmy do perfekcji w funkcjonowaniu w e-szkole. Po adaptacji do nowej sytuacji, zaczęliśmy zauważać plusy i minusy tego, co wokół nas się dzieje. (…) Zorientowaliśmy się, że podczas zwykłych zajęć [w realu] dużo rozmawiamy, nauczyciele tłumaczą nam nowe zagadnienia. Samodzielna praca, wykonywanie ćwiczeń utrwalających znacznie wydłuża czas nauki.

Innym ważnym spostrzeżeniem (…) jest to, że w szkole jest o wiele łatwiej zrozumieć dane zagadnienie. Wpływa na to możliwość szybkiego zgłoszenia nauczycielowi prośby o wyjaśnienie tego, co trudne i skomplikowane. Poza tym w szkole mamy poczucie, że jeżeli już tu jesteśmy, to warto się skoncentrować i czegoś dowiedzieć . W e-nauczaniu nie zawsze się to udaje, ponieważ nieustannymi i niełatwymi towarzyszami naszych lekcji są rodzice, rodzeństwo, a niekiedy i nasze ukochane zwierzęta. (…)

Wszyscy zgodnie twierdzimy, że tęsknimy za klimatem szkoły.

E-świat jest ciekawy, fascynujący, nowoczesny, ale nie zastąpi nam kontaktów międzyludzkich, uśmiechu znajomych, rozmów na przerwach.

Szkoło bez „e”, wróć !

Marta Dworzyńska, klasa I C

(Cała wypowiedź w IV numerze „Licealnika” – polecamy)