Zbliżająca się kolejna rocznica uchwalenia pierwszej w Polsce i drugiej na świecie konstytucji stała się świetnym pretekstem do zorganizowania ogólnoszkolnego projektu historycznego . Jego pomysłodawcą był ucz. kl. I. Wojciech Dziewulski.

Pomysł został bardzo ciepło przyjęty przez licealnych entuzjastów historii i otrzymał wsparcie ze strony samorządu uczniowskiego i nauczyciela  historii - p. J. Drejeckiego .

 

Dzięki staraniom całej szkoły realizowaliśmy zamierzony plan zgodnie z harmonogramem:

9:15 – Oficjalne rozpoczęcie Dnia z Konstytucją

 

Prezentacja plakatu autorstwa Anny Miechowicz nagrodzonego w konkursie MOK w Wesołej prezentowanego w przestrzeni Wesołej w ramach  pokonkursowej wystawy.

Przeczytanie fragmentu Konstytucji 3 Maja -  Katarzyna Jodłowska

Prezentacja „Rozwój demokracji szlacheckiej” -Piotr  Nestorowicz

Odczytanie fragmentu konstytucji z 1815 r – Zachary Leśniak

Prezentacja „ Sejm Czteroletni i Konstytucja 3 Maja” – Borys Kołaczkowski

 

Przerwa 15 min

 

Odczytanie fragmentu Konstytucji marcowej z 1921 roku – Tycjan Matysiak

Prezentacja „Polskie konstytucje”  - Tomasz Garnuchowski

Odczytanie fragmentu konstytucji kwietniowej z 1935 roku – Emilia Sarzyńska

Prezentacja „ Jak sejmowano w Rzeczypospolitej” – Wojciech Dziewulski

Odczytanie fragmentu konstytucji z 1952 roku – Michał  Celej

 

Przerwa 15 min

 

Odczytanie  fragmentu obecnej konstytucji  – Zofia Szarłacka

Film

3maja

 

Kahoot 20 min

 

Debata oksfordzka „Autorytaryzm lepszy niż demokracja? ” z udziałem dwóch drużyn po 12 i 11 osób

Prezentacja wystawy memów , (w trakcie pracy zespołowej dyskutantów)

Wręczenie Certyfikatów jakości pracy CLXIII LO (6 od klas, 1 od RP i 1 od RR) - przewodnicząca SU Zuzia Tomczyk

 

Chętnych zapraszamy do zapoznania się z przygotowanymi prezentacjami:

piotrnestorowicz 

Piotr Nestorowicz, uczeń klasy 1A

3maja1

Prezentacja Borysa Kołaczkowskiego z kl. IIc

dziewulski

Prezentacja o sejmach i trybunałach koronnych - Wojciech Dziewulski z kl. IA

 

Wkrótce ogłosimy wyniki kahoota i ankiety ewaluacyjnej.