Szanowni Rodzice, Drodzy Uczniowie
W naszej szkole trwają intensywne działania na rzecz planowego rozpoczęcia nowego roku szkolnego.
Ułożony plan lekcji w wersji tradycyjnego wykorzystania pracowni przedmiotowej został zmodyfikowany w celu zminimalizowania ruchu na korytarzu szkolnym i zmniejszenia ilości zmian sal. Zajęcia będą zaczynać się kaskadowo. Poszczególne grupy uczniów będą przychodzić na pierwszą, drugą lub trzecią lekcję.
Wersja B planu (będzie realizowana w tych samych godzinach co docelowa wersja A) z jednoczesną optymalizacją wykorzystania sal będących w domenie LO zakłada, że nasi uczniowie będą w ramach obowiązującego obecnie planu realizować zajęcia wyłącznie w salach 114, 207,206, 49, auli, a także salce „EDB”, bibliotece i trzech nowych organizowanych obecnie przestrzeniach edukacyjnych na I i II piętrze w hali sportowej i sąsiedztwie auli. Pozwoli to na ograniczenie kontaktów z uczniami SP 385 i sobą wzajemnie.
Przyjęte rozwiązania w ramach planu B będą obowiązywać do odwołania.
Ponadto, zgodnie z zaleceniami GIS i MEN uczniowie wchodzący do szkoły będą dezynfekować ręce.
Zakładamy, że młodzież licealna przy każdorazowej zmianie sali i miejsca pracy będzie dezynfekować swoje miejsce pracy korzystając z płynów dezynfekcyjnych zapewnionych przez szkołę.
Rekomendujemy spędzanie przerw na korytarzach w maseczkach. Obecnie opracowujemy system rotacyjnego wychodzenia podczas przerw na świeże powietrze.
Do odwołania zajęcia edb i wf będą obligatoryjnie odbywać się na dworze. Nauczyciele w-fu przygotowują procedury prowadzenia lekcji w reżimie antycovidowym.
Zajęcia typu plastyka, religia, wdżr, g. wychowawcza przy sprzyjających warunkach pogodowych będą realizowane na terenach zielonych wokół szkoły.
Przypominamy, że obowiązuje zakaz oddalania się uczniów z terenu szkoły podczas trwających zajęć.
Uczniowie nieuczestniczący w lekcjach religii, wdżr czy drugiego języka będą ten czas spędzać w szkolnej bibliotece.
Do odwołania ograniczamy wchodzenie do budynku osób postronnych.
Ponadto planujemy przeprowadzenie kampanii o odpowiedzialności indywidualnej za bezpieczeństwo szkolnej społeczności.
Przypominamy czerwcową prośbę o doposażenie domowych komputerów stacjonarnych w kamerki i mikrofony niezbędne do aktywnego uczestniczenia uczniów w lekcjach online w sytuacji zaistnienia konieczności przejścia z etapu stacjonarnego w hybrydowy lub online. Informacje o niedoborach sprzętowych zbiera od uczniów n-l informatyki. Nie mamy gwarancji zorganizowania pomocy w ramach doposażenia wszystkich potrzebujących uczniów w komputery, ale podejmiemy działania na rzecz odpowiedniej dywersyfikacji metod podczas ewentualnej nauki online.
Szkoła jest przygotowana do realizacji nauczania online za pomocą pakietu Office 365. Uczniowie kl . pierwszych wkrótce otrzymają konta w systemie.
Oczywiście zgodnie z przepisami wyznaczono pomieszczenia na ewentualne izolatki dla osób przejawiających symptomy choroby.
Zapewniamy rodziców, że zgodnie z możliwościami dostosujemy się do rekomendacji organu prowadzącego i KO przekazanych szkołom na zaplanowanych w najbliższych dniach spotkaniach informacyjnych z dyrektorami.
Wkrótce opublikujemy plan lekcji i harmonogram spotkań 1 września 2020.
Wszelkie pytania, sugestie i pomysły rozwiązań prosimy przekazywać pod linkiem: https://forms.office.com/
lub w telefonicznych kontaktach z sekretariatem liceum.
W imieniu nauczycieli i pracowników niepedagogicznych z życzeniami zdrowia i spokoju
Izabela Nowacka
Dyrektor CLXIIILO