Szanowni Rodzice, Drodzy Uczniowie

 

W naszej szkole trwają intensywne działania na rzecz  planowego rozpoczęcia nowego roku szkolnego.

Ułożony plan lekcji w wersji tradycyjnego wykorzystania pracowni przedmiotowej został zmodyfikowany  w celu zminimalizowania ruchu na korytarzu szkolnym i zmniejszenia ilości zmian sal. Zajęcia będą zaczynać się kaskadowo. Poszczególne grupy uczniów będą przychodzić na pierwszą, drugą lub trzecią lekcję.

Wersja B planu (będzie realizowana w tych samych godzinach co docelowa wersja A) z jednoczesną optymalizacją  wykorzystania sal będących w domenie LO zakłada, że nasi uczniowie będą w ramach obowiązującego obecnie planu realizować zajęcia wyłącznie w salach  114, 207,206, 49, auli, a także salce „EDB”, bibliotece i trzech nowych organizowanych obecnie  przestrzeniach edukacyjnych na I i II piętrze w hali sportowej i sąsiedztwie auli. Pozwoli to na ograniczenie kontaktów z uczniami SP 385 i sobą wzajemnie.

Przyjęte rozwiązania w ramach planu B będą obowiązywać do odwołania.

Ponadto, zgodnie z zaleceniami GIS i MEN uczniowie wchodzący do szkoły będą dezynfekować ręce.

Zakładamy, że młodzież licealna  przy każdorazowej zmianie sali i miejsca pracy będzie dezynfekować swoje miejsce pracy korzystając z płynów dezynfekcyjnych zapewnionych przez szkołę.

Rekomendujemy spędzanie przerw na korytarzach w maseczkach. Obecnie opracowujemy system rotacyjnego wychodzenia podczas przerw na świeże powietrze.

Do odwołania zajęcia  edb i wf będą obligatoryjnie odbywać się na dworze. Nauczyciele w-fu przygotowują procedury prowadzenia lekcji w reżimie antycovidowym.

Zajęcia typu plastyka, religia, wdżr, g. wychowawcza przy sprzyjających warunkach pogodowych będą realizowane na terenach zielonych wokół szkoły.

Przypominamy, że obowiązuje  zakaz oddalania się uczniów z terenu szkoły podczas trwających zajęć.

Uczniowie nieuczestniczący w lekcjach religii, wdżr czy drugiego języka będą ten czas spędzać w szkolnej bibliotece.

Do odwołania ograniczamy wchodzenie do budynku osób postronnych.

Ponadto planujemy przeprowadzenie kampanii o odpowiedzialności indywidualnej za bezpieczeństwo szkolnej społeczności.

Przypominamy czerwcową prośbę o doposażenie domowych komputerów stacjonarnych w kamerki i mikrofony niezbędne do aktywnego uczestniczenia uczniów w lekcjach online w sytuacji zaistnienia konieczności przejścia z etapu stacjonarnego w hybrydowy lub online. Informacje o niedoborach sprzętowych zbiera od uczniów n-l informatyki. Nie mamy gwarancji zorganizowania pomocy w ramach doposażenia wszystkich potrzebujących uczniów w komputery, ale podejmiemy działania na rzecz odpowiedniej dywersyfikacji metod podczas ewentualnej nauki online.

Szkoła jest przygotowana do realizacji nauczania online za pomocą pakietu Office 365. Uczniowie kl . pierwszych wkrótce otrzymają konta w systemie.

Oczywiście zgodnie z przepisami wyznaczono pomieszczenia na ewentualne izolatki dla osób przejawiających symptomy choroby.

Zapewniamy rodziców, że zgodnie z możliwościami dostosujemy się do rekomendacji organu prowadzącego i KO przekazanych szkołom na zaplanowanych w najbliższych dniach spotkaniach informacyjnych z dyrektorami.

Wkrótce opublikujemy plan lekcji i harmonogram spotkań 1 września 2020.

Wszelkie pytania, sugestie i pomysły rozwiązań prosimy przekazywać pod linkiem:  https://forms.office.com/Pages/ResponsePage.aspx?id=JNjH83JsPE28s1fCgzWSGiZd9H5_vH9Fl9X8tcah1EhUM0I4UTNONktCS1c5UTFCNUNEV09RNjJIQS4u

lub w telefonicznych kontaktach z sekretariatem liceum.

W imieniu nauczycieli i pracowników niepedagogicznych z życzeniami zdrowia i spokoju

 

Izabela Nowacka

Dyrektor CLXIIILO